tisdag 18 maj 2010

DIF satsade på cupen


Satsningen på Svenska cupen ställer dock inte till så stora problem för Djurgården vad gäller slitage på den redan tunna truppen genom för späckat matchprogram. Satsningen blev nämligen pinsamt kort.

Efter en förnedrande förlust på Starke Arvid i metropolen Ljungskile, kan truppen se fram emot ett långt och skönt sommarlov efter en sista tröjblötare på Stadion mot Gefle. Skoja bara, det blir ingen vila och inget kul om inte tre poäng bärgas då, så mycket är helt klart.

Tröjblötare? Ja reklammakare på Adidas och DIF-kansliet skapade ju i skön symbios den härliga försäljningsfrasen "Ingen tröja torr" inför årets säsong. Nu krävs det att samtliga spelare lever upp till frasen - resten av säsongen!

Utan att ha sett matchen i Ljungskile, så kan jag med erfarenheter från tidigare säsongers möten och vetskapen om vem som tränar Ljungskiles superettalag (Wålemark) garantera att Ljungskiles spygröna tröjor antagligen simmade iväg av sig själva redan i halvtid. Ett kämpande, köttande, tjongande, skitlag egentligen, slår ofta klass om inte hjärtat finns i klasspelarna. För det har vi väl ändå fler av. Va?

OK, OK, inte sett matchen, inte döma ut. Bra regel egentligen. Svår att följa just nu bara. Vi kräver mer än så här, DIF!

Debaclet omnämns i GP, Bohuslänningen, Sportbladet, och Expressen. Som brukligt är, är även pressbevakningen av Svenska Cupen lågprioriterad, så lokalblaskan Bohuslänningens artikel rekommenderas. Det är ingen kul läsning.
Reklamkampanjen "Ingen tröja torr" diskuterades i våras i Dagens Media. (Bilden ovan lånades därifrån.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar