söndag 2 maj 2010

Om derbyvinst och varumärken

Puh! För det första, skönt med derbyseger och en rättvis sån dessutom. Ayuba lite skakig, som jag var rädd för inför matchen och höll på ställa till det för DIF.

Bojan Djordjic jobbar stenhårt på att bygga upp sitt personliga varumärke som pajas i intervjusituationerna. Samtidigt lyckas han bidra till att fläcka ner (eller återskapa, beroende på vem som betraktar det...) AIK's varumärke i mediasvängen. Mums!

Andra som jobbar hårt med att riva ner eventuell trovärdighet för varumärket Sportbladet är de sportjournalister (?) på tidningen ifråga som uppenbarligen sätts att titta på matchen på TV, plocka ut tre-fyra pratminus ur pausintervju/eftermatchenintervju och fylla ut mellanrummen med felaktigheter, ogrundade påståenden och dessa ständiga felstavningar. Det är så robotaktigt och samtidigt uppenbart framstressat att jag bara blir bedrövad. Den här länkade artikeln är ännu en i mängden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar