onsdag 12 maj 2010

"I gevär!"


Den här texten, och det inkluderade tipset, har varit "a long time coming". Hade jag haft en blogg tidigare, hade jag skrivit detta tidigare. Men nu kommer det: "I gevär!"

Jag syftar då på londongruppen The Social's ep "A Call to Arms". Den är inte purfärsk, jag vet. Kom 2009. Skit i det, trendjägare, ge det en chans även om det står 2010 i almanackan. Ge baryton-Laurence Hussey och hans polare en lyssning. Det är högoktansindie, slagordstexter, Ian McCullochfrilla och en kraft, som får The Social att stå ut i mängden, på ett skönt sätt. Låten Under Grey English Skies kombinerar ett Johnny Marrskt gitarrspel cirka 1986 med ett tilltal i sången som passar en cynisk anglofil som mig. Sannolikt också dig. Varför spelar inte The Social på nån svensk festival i år - obegripligt. Här nedan finns ett litet smakprov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar