tisdag 15 juni 2010

100-inläggsjubileum

Ett litet jubileum firas härmed! Detta är det etthundrade inlägget på Sederade dagsedlar, sen starten 1 maj 2010. Av dessa har 47 varit i dagsedelsform, dvs i snabbt tillverkade bruksverser om aktuella händelser. Det är lite drygt en om dagen i snitt, vilket var ett sorts mål för bloggen. Självklart varierar kvaliteten på dagsverserna, det säger sig självt när man inte tar sig tid att fila på dem i den utsträckning som man kanske gör med andra dikter eller texter. Även min inspirationskälla Stig Dagermans (i början under pseudonymen Qroll) dagsverser varierar i kvalitet. Jag vill inte heller påstå att alla andra inlägg håller allra högsta nivå, en del hade utan tvekan tjänat på att ligga till sig och mogna, samt redigeras om.

Ambitionen med huvuddelen av inläggen är dock att de ska relatera till aktuella händelser inom politik, kultur - främst musik då - och fotboll. Det har blivit 39 politikinlägg, 25 fotbollsinlägg och 10 musikinlägg hittills. Det betyder väl att ambitionen uppfyllts, om än knappt vad gäller musik.

Nu väntar tårta och skumpa för att fira! Eller kanske inte förresten, då jag befinner mig på arbetsplatsen. Men jag går ner till personalrummet och tar en smarrig mugg Selecta automatkaffe i alla fall. Hoppas inte föregående arbetskamrat tagit latte bara - det hänger alltid kvar en mjölkslatt som förorenar nästkommande kaffekonsument. Ett jätteproblem i arbetsmiljön, verkligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar